طراحی سایت
شنبه 30 شهريور 1398.
امروز
  •   این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 88250661 - 86015849

مترجم: آناهیتا خاقانی مهندس بهداشت

سوال چه ارتباطی بین زمانهای مختلف نمایش و افسردگی در نوجوانی وجود دارد؟

یافته ها در این مطالعه کوهورت از 3826 نوجوان، ارتباط بین فردی براساس معیارهای مکرر بین استفاده از رسانه های اجتماعی و استفاده از تلویزیون با علائم افسردگی در نوجوانی یافت شد.

معنی استفاده از رسانه های اجتماعی و تلویزیون در نوجوانان ممکن است علائم افسردگی را افزایش دهد و بنابراین باید در هنگام ایجاد روش های پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد.

 اهمیت نشانه های افسردگی همراه با افزایش زمان نمایش، افزایش می یابد. با این حال، مطالعات طولی محدود هستند.

هدف اندازه گیری مکرر رابطه بین مدت زمان نمایش و افسردگی برای آزمون 3 فرضیه توضیحی: جابجایی، مقایسه اجتماعی بالا، و مارپیچ های تقویتی.

طراحی، موقعیت و شرکت کنندگان این تجزیه و تحلیل ثانویه، داده ها را از یک کارآزمایی بالینی تصادفی که به بررسی اثربخشی مورد هدف شخصیت 4 ساله دارو و مداخله پیشگیری از مصرف الکل می پردازد، استفاده کرد. این مطالعه زمان  نمایش و افسردگی را در طول 4 سال با استفاده از یک نظرسنجی سالانه در نمونه ای از نوجوانان که در دوره هفتم در 31 مدرسه در منطقه ی بزرگ مونترال ثبت نام کرده اند، بررسی می کند. داده ها از سپتامبر 2012 تا سپتامبر 2018 جمع آوری شدند. تجزیه و تحلیل آغاز شد و در دسامبر 2018 به پایان رسید.

نتایج اصلی و اندازه گیری ها متغیرهای مستقل عبارت بودند از رسانه های اجتماعی، تلویزیون، بازی های ویدئویی و استفاده از کامپیوتر. علائم افسردگی با استفاده از پرسشنامه علائم مختصر، نتیجه بود. عزت نفس و تمرین برای تست جابجایی و فرضیه مقایسه ی اجتماعی بالایی، مورد ارزیابی قرار گفتند.

نتایج در مجموع 3826 نوجوان را شامل شد. به طور کلی، علائم افسردگی سالانه افزایش یافت. مدل های چندسطحی که شامل موارد متقابل تصادفی در مدرسه و سطح فردی بودند، بین زمان نمایش و افسردگی ،ارتباطات بین فردی و درون فردی را تخمین زدند. ارتباطات معنی دار بین فردی نشان داد که برای هر ساعت افزایش یافته گذرانده شده در استفاده از رسانه های اجتماعی، نوجوانان شاهد افزایش 0.64 واحدی در علائم افسردگی بودند. ارتباطات بین سطحی شباهت برای استفاده از کامپیوتر گزارش شده است. ارتباطات معنی دار درون فردی نشان داد که افزایش یک ساعته در استفاده از رسانه های اجتماعی در یک سال، همراه با افزایش 0.41 واحد افزایش علائم افسردگی در همان سال بود. یک ارتباط مشابه درون فردی برای تلویزیون یافت شد. ارتباطات بین فردی و درون فردی بین زمان نمایش و تمرین و عزت نفس، از مقایسه اجتماعی رو به بالاو نه فرضیه جابجایی پشتیبانی کرد. علاوه بر این، تعامل قابل توجه بین ارتباطات بین فردی و درون فردی در مورد رسانه های اجتماعی و اعتماد به نفس، از فرضیه های مارپیچی تقویت کننده، حمایت می کند.

نتیجه گیری ها و ارتباطات ارتباطات متغیر زمانی بین رسانه های اجتماعی، تلویزیون و افسردگی یافت شد که به نظر می رسید با مقایسه اجتماعی رو به بالا و فرضیه های مارپیچ های تقویتی بیشتر از فرضیه جابجایی توضیح داده شده است. هنگام انجام اقدامات پیشگیرانه و در هنگام مشاوره دادن به والدین، هر دو حالت زمان نمایش باید در نظر گرفته شود.

Elroy Boers, PhD; Mohammad H. Afzali, PhD; Nicola Newton, PhD

JAMA Pediatr.  July 15, 2019.

ورود اعضا

خبرنامه

نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :

کاربران فعال

ما 27 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تقدیم به

این نشریه برای پاسداشت زنده یاد منوچهر صیادی که دارای سابقه ای بیش از پنجاه سال در عرصه مطبوعات٬ بخصوص نشریات پزشکی بودند تهیه و تقدیم علاقمندان میگردد.

هدف عرصه پزشکی

این نشریه‌ (ماهنامه) به منظور ارتقاء اطلاعات روز پزشکی و با هدف اطلاع رسانی برای آموزشی به روزتر بمنظور استفاده بهتر از تجارب پزشکان ایرانی پا به عرصه وجود نهاده است.

عرصه پزشکی

صاحب امتیاز: موسسه پزشکی آدوراسلامت

مدیرمسوول: دکتر شیوا متقی

                   «زیر نظر شورای نویسندگان»

 

تماس با ما

آدرس: تهران، شهرآرا، خیابان 19، پلاک 86، طبقه 1

تلفن:           88250661 - 86015849 - 09122407039

فاکس:         86015847

ایمیل: Info@arseyepezeshky.ir

تلگرام: https://telegram.me/arseyepezeshki

آمار بازدیدکنندگان

02736565
امروز
دیروز
هفته جاری
بازدید
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1677
1879
17813
2703805
58255
105696
2736565

آی‌پی شما: 35.171.146.16
امروز: شنبه، 30 شهریور 1398 - ساعت: 20:06:46

درباره عرصه پزشکی

با سلام

 نشريه عرصه پزشكى مطالب روز علوم پزشكى جهان را به زبان فارسى و به صورت رايگان منتشر، و براى پزشكان، داروسازان، دندان پزشكان، مراکز درمانی و مشاغل وابسته ی پزشكى ارسال مى دارد.

 اين نشريه به پاس زحمات زنده یاد مرحوم منوچهر صيادى كه بيش از ٥٠ سال سابقه حضور در عرصه نشريات؛ بخصوص نشريات پزشكى را داشتند، تهیه و تقدیم علافمندان مى گردد.

 از آنجا كه هزينه جارى اين نشريه از طريق تبليغات ميسر مى باشد، امیدواریم با کمک شما همراهان كه براستى مكمل ما در این راه مى باشيد، بتوانیم به صورت مطلوب تر ادامه طریق دهیم.

 لذا خواستاريم که با ارائه تبلیغات یا معرفی ما به شرکتها در این زمینه کوشا و همراه باشیم.

راه های تماس با عرصه پزشکی

صاحب امتیاز: موسسه پزشکی آدوراسلامت

مدیرمسوول: دکتر شیوا متقی

                «زیر نظر شورای نویسندگان»

آدرس:       تهران – شهرآرا – خیابان نوزدهم – پلاک 86 – طبقه همکف

تلفن:        88250661 - 86015849 - 09122407039

فاکس:      86015847

ایمیل:        این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید