طراحی سایت
دوشنبه 27 خرداد 1398.
امروز
  •   این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 88250661 - 86015849

Jill Jin, MD, MPH

JAMA. 2014;312(2):202. doi:10.1001/jama.2013.283011.

 راهپیمایی و دوندگی به صورت مشترک از ورزش و تفریح و سرگرمی در ایالات متحده است.

بیش از 40 میلیون نفر در ایالات متحده منظم راهپیمایی می کنند. اگر چه مزایای درمانی و بهداشتی راهپیمایی و دوهای منظم روزانه زیاد است، اما خطر آسیب دیدگی نیز دور از دسترس نیست.

صدمات ناشی از راهپیمایی معمولاً شامل عضلات، تاندونها، مفاصل و استخوانهای پاها می شود که به علت فعالیت های تکراری است که بدون برنامه خاصی برای درمان پس از سانحه و بیماری می باشد. 

علائم و نشانه های متداول صدمات راهپیمایی 

درد زانو شایع ترین آسیب در دوندگان است. شایع ترین علت درد زانو در دونده سندرم درد پاتلوفمورال (patellofemoral) است. مشخصه این سندرم از شروع تدریجی درد در جلوی زانو، یا نزدیکی زانو می باشد. درد پس از نشستن برای مدت طولانی و یا در هنگام بالا و پایین پله ها و یا تپه رفتن بدتر و بیشتر است. یکی دیگر از علت درد زانو، سندرم iliotibial band، که خارج از ناحیه ی زانو و در منطقه ی پایین باسن و در سمت بیرونی ران است، می باشد.

از علل دیگر آسیب های دوندگان، سندرم استرس ساق داخلی، (که باعث درد در ساق پا در آغاز دوندگی است، می باشد). دوندگان مسافت های طولانی می توانند استرس شکستگی، شکستگی های کوچک در استخوان که به علت فشار و ضربه به استخوان، اغلب در ساق پا، لگن، و یا کف پا می شود را ببینند. مشکلات دیگر پاها عبارتند از؛ التهاب تاندون آشیل و التهاب غلاف کف پایی. التهاب تاندون آشیل باعث درد در طول طناب پاشنه پا (تاندون آشیل) در پشت مچ پا می شود. تورم کف پا نیز باعث درد در ساق پا و پاشنه پا می شود. التهاب های کف پایی (Plantar fasciitis) معمولاً احساس درد زیادی را سبب شود، مثلاً بعد از یک دوره استراحت، از جمله در صبح درست بعد از بیرون آمدن از رختخواب.

صدمات و خطرهای برای دونده

احتمال بروز جراحت بیشتری برای گروه های خاصی از دونده گان ممکن است وجود داشته باشد.

این جراحات عبارتند از:

ابتدای دونده گی، جراحات و آسیب های قبلی دونده، دونده گانی که بیش از 65 کیلومتر (40 مایل) در هفته می دوند، افرادی که به طور ناگهانی سرعت را زیاد و یا فاصله راهپیمایی خود را افزایش می دهند، و زنان با تراکم استخوان پایین (استئوپروز یا استئوپنی).

کاهش خطر جراحت ناشی از راهپیمایی

جراحات برای هر فرد متفاوت است، اما برخی از توصیه های کلی عبارتند از:

اگر شما یک دونده تازه کار هستید، به آهستگی شروع کنید و افزایش زمان راهپیمایی و به تدریج مسافت را افزایش دهید.

در هر هفته یک یا دو روز را استراحت و یا صرف انجام انواع ورزش های دیگر (تمرینات قدرتی و یا آموزش) کنید.

یک کفش راحت را انتخاب کنید است که با مقدار راهپیمایی مناسب باشد، بعد از طی 550 تا 800 کیلومتر راهپیمایی با کفش نسبت به تعویض و جایگزینی کفش اقدام نمایید.

سطوح نرم (به عنوان مثال، تردمیل، مسیرهای مخصوص) بهتر از سطوح سخت (مانند بتن، آسفالت) می باشد.

نرمش و کشش قبل یا بعد از راهپیمایی، برای بسیاری از دوندگان به منظور کاهش آسیب دیدگی لازم است.

درمان

مهمترین درمان برای صدمات راهپیمایی استراحت است، همچنین تغییر در فعالیت ها و نرمش ها، برای درمان مفید است.

درمان های دیگر:

یخ، دستگاه های خاص مانند آتل یا ارتز، و داروهای ضد درد مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی. فیزیوتراپی نیز می تواند برای صدمات جدی تر کمک کند. جراحی به ندرت مورد نیاز است.

در صورتی که درد بیش از چند روز طول کشیده و طولانی شود، یا شدت درد زیاد شود باید راهپیمایی را منوقف نموده و به دکتر خود مراجعه کنید. 

 

Running Injuries

Jill Jin, MD, MPH
JAMA. 2014;312(2):202. doi:10.1001/jama.2013.283011.

Running is a common form of exercise and recreation in the United States.

More than 40 million people in the United States run regularly. Although there are many health benefits from running regularly, there is also a risk of injury. Injuries from running usually involve the muscles, tendons, joints, and bones of the legs. Most are due to repetitive activity rather than a single traumatic event.

COMMON RUNNING INJURIES AND SYMPTOMS

Knee pain is the most common symptom of injury in runners. The most common cause of knee pain in runners is patellofemoral pain syndrome. The hallmark of this syndrome is the gradual onset of pain in the front of the knee, near the kneecap. The pain is worse after sitting for a long time or when going up and down stairs or hills. Another cause of knee pain is iliotibial band syndrome, which affects the outside of the knee and can travel up the outer side of the thigh to the hip.

Other common injuries in runners include medial tibial stress syndrome, also known as “shin splints.” This causes pain over the shins and is more common in beginning runners. Long-distance runners can get stress fractures, small fractures of the bone that result from repeated “stress” on the bone, most often in the lower leg, hip, or foot. Other foot problems include Achilles tendinitisand plantar fasciitis. Achilles tendinitis causes pain along the heel cord (Achilles tendon) at the back of the ankle, whereas plantar fasciitis causes pain at the bottom of the foot or the heel itself. Plantar fasciitis usually feels worse after a period of rest, such as in the morning just after getting out of bed.

WHO IS AT RISK OF RUNNING INJURIES?

Certain groups of runners have a higher chance of becoming injured. These include beginning runners, runners with previous injuries, those who run more than 40 miles (65 km) a week, those who suddenly increase the speed or distance of their running, and women with low bone density (osteopenia or osteoporosis).

DECREASING RISK OF INJURY FROM RUNNING

Every individual is different, but some general recommendations include

 

  • If you are a beginning runner, start slowly and increase running time and distance gradually.

  • Include 1 or 2 “rest days” or days spent doing other types of exercise (strength training or cross-training) each week.

  • Choose a shoe that is comfortable with a proper amount of support, and change shoes every 350 to 500 miles.

  • Soft surfaces (eg, treadmill, track) are better than hard surfaces (eg, concrete, asphalt).

  • Although many runners like to stretch before or after running, stretching has not been shown to reduce injuries.

    TREATMENT

    The most important treatment for running injuries is rest, or changing activities, to allow for healing. Other treatments include ice, special devices such as splints or orthotics, and pain relievers such as nonsteroidal anti-inflammatory drugs. Physical therapy can also help for more serious injuries. Surgery is rarely needed.

    If you have pain while running that lasts for more than a few days or is severe enough to make you stop running, see your doctor. Do not try to push through the pain.

 

 

 

ورود اعضا

خبرنامه

نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :

کاربران فعال

ما 14 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تقدیم به

این نشریه برای پاسداشت زنده یاد منوچهر صیادی که دارای سابقه ای بیش از پنجاه سال در عرصه مطبوعات٬ بخصوص نشریات پزشکی بودند تهیه و تقدیم علاقمندان میگردد.

هدف عرصه پزشکی

این نشریه‌ (ماهنامه) به منظور ارتقاء اطلاعات روز پزشکی و با هدف اطلاع رسانی برای آموزشی به روزتر بمنظور استفاده بهتر از تجارب پزشکان ایرانی پا به عرصه وجود نهاده است.

عرصه پزشکی

صاحب امتیاز: موسسه پزشکی آدوراسلامت

مدیرمسوول: دکتر شیوا متقی

                   «زیر نظر شورای نویسندگان»

 

تماس با ما

آدرس: تهران، شهرآرا، خیابان 19، پلاک 86، طبقه 1

تلفن:           88250661 - 86015849 - 09122407039

فاکس:         86015847

ایمیل: Info@arseyepezeshky.ir

تلگرام: https://telegram.me/arseyepezeshki

آمار بازدیدکنندگان

02475685
امروز
دیروز
هفته جاری
بازدید
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
958
3117
4075
2456847
37631
56605
2475685

آی‌پی شما: 54.147.29.160
امروز: دوشنبه، 27 خرداد 1398 - ساعت: 17:03:22

درباره عرصه پزشکی

با سلام

 نشريه عرصه پزشكى مطالب روز علوم پزشكى جهان را به زبان فارسى و به صورت رايگان منتشر، و براى پزشكان، داروسازان، دندان پزشكان، مراکز درمانی و مشاغل وابسته ی پزشكى ارسال مى دارد.

 اين نشريه به پاس زحمات زنده یاد مرحوم منوچهر صيادى كه بيش از ٥٠ سال سابقه حضور در عرصه نشريات؛ بخصوص نشريات پزشكى را داشتند، تهیه و تقدیم علافمندان مى گردد.

 از آنجا كه هزينه جارى اين نشريه از طريق تبليغات ميسر مى باشد، امیدواریم با کمک شما همراهان كه براستى مكمل ما در این راه مى باشيد، بتوانیم به صورت مطلوب تر ادامه طریق دهیم.

 لذا خواستاريم که با ارائه تبلیغات یا معرفی ما به شرکتها در این زمینه کوشا و همراه باشیم.

راه های تماس با عرصه پزشکی

صاحب امتیاز: موسسه پزشکی آدوراسلامت

مدیرمسوول: دکتر شیوا متقی

                «زیر نظر شورای نویسندگان»

آدرس:       تهران – شهرآرا – خیابان نوزدهم – پلاک 86 – طبقه همکف

تلفن:        88250661 - 86015849 - 09122407039

فاکس:      86015847

ایمیل:        این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید